Pritarta klientų tapatybės nustatymo palengvinimams sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimo platformų operatoriams

Pritarta klientų tapatybės nustatymo palengvinimams sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimo platformų operatoriams

2021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Seimas pritarė Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo („PPTFPĮ“) pakeitimams, daugiausiai susijusiems su supaprastintu kliento tapatybės nustatymu finansų įstaigoms. Minėti įstatymo pakeitimai itin aktualūs sutelktinio finansavimo platformų bei tarpusavio skolinimo platformų operatoriams.

Kokie pokyčiai laukia sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimo platformų operatorių?

Platformų operatoriams nustatomos išimtys, kuomet jiems bus leidžiama atlikti supaprastintą savo klientų – investuotojų – tapatybės nustatymą.

Pakeitimais papildyta PPTFPĮ 15 str. 1 d., įtraukiant punktą, kuris nurodo, kad platformų operatoriai gali atlikti supaprastintą kliento tapatybės nustatymą, kai:

(i)   bendra kliento per kalendorinius metus vienoje sutelktinio finansavimo platformoje arba vienoje tarpusavio skolinimo platformoje investuojama suma neviršija 30 000,00 EUR arba ją atitinkančios sumos užsienio valiuta; ir

(ii)  sukaupta palūkanų ar kita mokėtina suma grąžinama tik į kliento kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje turimą sąskaitą, iš kurios buvo pervedamos lėšos, kaip nurodyta PPTFPĮ 15 str. 2 d. 2 p.

Taigi, apibrėžiami konkretūs ir aiškūs kriterijai, į kuriuos atsižvelgiant platformų operatoriai investuotojams galės taikyti supaprastintą jų tapatybės nustatymo būdą.

Kokia šių PPTFPĮ pakeitimų reikšmė sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimo platformų operatoriams?

Dabartinė investuotojų tapatybės nustatymo tvarka neretai komplikuodavo platformų operatorių galimybes pritraukti naujų, smulkias investicijas ketinančių atlikti investuotojų. Iki aukščiau minėtų PPTFPĮ pakeitimų, platformų operatoriams nebuvo taikoma jokių tapatybės nustatymo išimčių, nepaisant to, kokią sumą klientai investuodavo. Dėl to, pvz., klientui siekiant investuoti net ir 50,00 EUR dydžio sumą į platformoje skelbiamą projektą, platformos operatoriai turėjo nustatyti tokio kliento tapatybę taikydamos įprastinius, PPTFPĮ reglamentuotus tapatybės nustatymo būdus. Turėtina omenyje ir tai, jog platformose reikalingų mokėjimo operacijų atlikimui pasitelkiami licencijuoti mokėjimo paslaugų teikėjai, kurie taip pat nustato mokėjimo operaciją atliekančių investuotojų tapatybes bei vertina galimas pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikas.

Naujausiais PPTFPĮ pakeitimais sutelktinio finansavimo platformų bei tarpusavio skolinimo platformų operatoriams bus palengvinama smulkių investuotojų tapatybės nustatymo procedūra. Manytina, kad tai leis paskatinti smulkius investuotojus aktyviau naudotis sutelktinio finansavimo ir (ar) tarpusavio skolinimo paslaugomis.

Lietuvos Respublikos Prezidentui pasirašius PPTFPĮ pakeitimo įstatymą bei šiam įsigaliojus, platformų operatoriai turės atsinaujinti vidines tvarkas bei procesus, susijusius su klientų tapatybės nustatymu bei pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos valdymu.

Jeigu turėtumėte klausimų, kviečiame konsultuotis su RESPONSE teisės ekspertais.

Miroslava Kryštul

Andrius Karmonas

Susiję

„Rensponse Legal“ gretas papildo finansų rinkos profesionalė Jekaterina Govina

„Rensponse Legal“ komanda ir toliau auga! Nuo š. m. kovo mėn. kontoros gretas papildo finansų rinkos profesionalė Jekaterina Govina. Ji...

Lietuvos el. pinigų bei mokėjimo įstaigų analizė vidaus kontrolės ir valdymo sistemos patikimumo kontekste. Ar tenkinami reikalavimai?

Lietuvos bankas atliko šešių paslaugas teikiančių elektroninių pinigų bei mokėjimo įstaigų vidaus kontrolės ir valdymo sistemos patikimumo reikalavimų įgyvendinimo analizę....

Viešųjų pirkimų procedūros taps efektyvesnės, mažės administracinė našta. Esminiai pakeitimai.

Nuo 2022 m. sausio 1 d. įsigalioja dalis 2021 m. spalio mėnesį priimtų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų, skirtų...